Beneficii

  • ​Puține calorii
  • ​Sănătatea inimii
  • ​Energie
  • ​Well-being
  • ​Aport proteine
  • ​Aport Fibre

Dulciuri așa-zise sănătoase mai există pe piață – cele raw vegan. Analizând fiecare ingredient în parte din astfel de dulciuri, se poate înțelege cum deserturile raw vegan sunt considerate sănătoase, pentru că ingredientele care le compun sunt sănătoase.

Ce omite toată lumea să-ți spună, însă, e că, nefiind coapte, ingredientul de bază din astfel de produse e un element de îmbinare care, de regulă, e:

  • Ulei de cocos
  • Pastă/unt de arahide, migdale, caju

Unde mai punem și că dulciurile raw vegan conțin de cele mai multe ori variații de fructe oleaginoase, precum nuci, migdale, caju, nuci macadamia sau alune de pădure, toate bogate în grăsimi. Care grăsimi sunt benefice, sigur, dar tot vin la pachet cu o grămadă de calorii.

Așadar, dacă e să ne uităm la ingredientele astea, fiecare, în parte, e sănătos. Problema e că ele sunt foarte dens calorice – care calorii provin într-o majoritate covârșitoare din grăsimi și carbohidrați – și devine, astfel, foarte ușor să exagerezi și să ajungi în surplus caloric, chiar dacă nu-ți propui.

În plus, știm cu toții că grăsimile sunt macronutrienții cu cele mai multe calorii per gram (9 Cal), în vreme ce carbohidrații și proteinele au doar câte 4 Cal per gram. Asta înseamnă că:

  • La același gramaj, o prăjitură pe bază de grăsimi va avea mai multe calorii decât una pe bază de carbohidrați sau proteine
  • La aceleași calorii, o prăjitură pe bază de grăsimi va avea mai puține grame decât una pe bază de carbohidrați sau proteine

Ține cont că sațietatea pe care o simți tu după ce mănânci, starea de plin și satisfacție, sunt date preponderent de volumul de mâncare consumat. Doar că, de data asta, pentru a consuma același volum, vei consuma automat și mai multe calorii, ceea ce, din nou, îți crește șansele să depășești necesarul tău caloric și să fii în surplus fără să vrei.

Iar când vine vorba de surplus caloric, corpul tău stochează sub formă de grăsime cel mai ușor surplusul provenit din grăsimile alimentare, apoi din carbohidrați, abia apoi din proteine [1, 2].

Și ce spuneam că au ingredientele de mai sus o grămadă? Grăsimi și carbohidrați.

Tocmai de aceea prăjiturle​​​​​​​noastre ​sănătoase sunt pe bază de proteine și fibre, cu conținut scăzut de grăsimi și carbohidrați, pentru o senzație de sațietate sporită la un număr mic de calorii.

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.